Bouwstenen opleiding
  • home
  • Thomas More
    • Missie - Visie - Strategie - Waarden >
      • Missie
      • Visie
      • Strategie
      • Waarden
    • Visie op Onderwijs & Studenten >
      • 7 pijlers en aspiraties
    • Visie op Onderwijs & Onderzoek
    • Visie op Onderwijs & Kwaliteit
  • Opleiding
    • Visie van de opleiding >
      • Internationale ontwikkelingen
      • Aanverwante opleidingen
    • Profiel van de afgestudeerde
    • Opleidingsspecifieke leerresultaten en gedragsindicatoren >
      • Domeinspecifieke leerresultaten (DLR)
  • Leeromgeving
    • Ontwerpprincipes >
      • Constructive Alignment als leidend ontwerpprincipe
      • Design for All
      • Community of Inquiry voor blended leeromgevingen
      • Blended leren
      • Evidence based onderwijs
      • Praktijkgebaseerd
      • Multi- en interdisciplinair
      • Talenontwikkelend
    • Opleidingsprogramma >
      • Didactisch concept
      • Rol van de praktijk
      • Vrije keuzeruimte
      • International window
      • Randvoorwaarden
    • Leerresultaten en leerdoelen >
      • Leerresultatenmatrix
    • Leerinhouden >
      • Kennisbasis
      • 21st Century Skills
      • Internationalisering van het curriculum
    • Studiebegeleiding >
      • Studenten helpen elkaar
      • Studiemethodiekbegeleiding
  • Toetsen
    • Principes toetsbeleid
    • Toetskader
    • Toetsprogramma
    • Toetsmatrix
  • Cocreatie
  • Kwaliteit
    • Kader voor een opleiding
    • Onderwijsspiegel
  • Tools & Practices

Visie op onderwijs en onderzoek

Praktijkgericht onderzoek lost vragen uit de beroepspraktijk op en verbetert daardoor het handelen in de praktijk die voortdurend verandert.
Praktijkonderzoek draagt zo bij tot ‘spitspraktijk’ in onze opleidingen.

De onderzoekende professional past immers zijn beroepsmatig handelen voortdurend aan: hij ontwikkelt proactief nieuwe werkwijzen en implementeert deze.

We leiden onze studenten op tot 21-eeuwse professionals, niet tot onderzoekers. Ze leren hun professioneel handelen baseren op up-to-date kennis uit vakgebied en wetenschap en overstijgen daarmee het louter intuïtief en op ervaring gebaseerd beroepshandelen. Ze combineren dus ‘knowing how’ met ‘knowing why’.

Docenten houden hun eigen vakgebied kritisch bij en integreren de laatste wetenschappelijke inzichten in hun handelen. Samenwerking met werkveld leert ons de huidige en toekomstige noden van het werkveld te begrijpen en te beleven, waardoor we voorlopen in onze opleidingen.

Onze onderzoekers detecteren in het werkveld uitdagingen, zoeken oplossingen, testen deze en implementeren ze samen met het werkveld. Ze beperken zich niet tot problemen van vandaag maar anticiperen op de uitdagingen van morgen. Dit leidt tot doorbraakinnovatie en transformatie in het werkveld.
►
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.