Bouwstenen opleiding
  • home
  • Thomas More
    • Missie - Visie - Strategie - Waarden >
      • Missie
      • Visie
      • Strategie
      • Waarden
    • Visie op Onderwijs & Studenten >
      • 7 pijlers en aspiraties
    • Visie op Onderwijs & Onderzoek
    • Visie op Onderwijs & Kwaliteit
  • Opleiding
    • Visie van de opleiding >
      • Internationale ontwikkelingen
      • Aanverwante opleidingen
    • Profiel van de afgestudeerde
    • Opleidingsspecifieke leerresultaten en gedragsindicatoren >
      • Domeinspecifieke leerresultaten (DLR)
  • Leeromgeving
    • Ontwerpprincipes >
      • Constructive Alignment als leidend ontwerpprincipe
      • Design for All
      • Community of Inquiry voor blended leeromgevingen
      • Blended leren
      • Evidence based onderwijs
      • Praktijkgebaseerd
      • Multi- en interdisciplinair
      • Talenontwikkelend
    • Opleidingsprogramma >
      • Didactisch concept
      • Rol van de praktijk
      • Vrije keuzeruimte
      • International window
      • Randvoorwaarden
    • Leerresultaten en leerdoelen >
      • Leerresultatenmatrix
    • Leerinhouden >
      • Kennisbasis
      • 21st Century Skills
      • Internationalisering van het curriculum
    • Studiebegeleiding >
      • Studenten helpen elkaar
      • Studiemethodiekbegeleiding
  • Toetsen
    • Principes toetsbeleid
    • Toetskader
    • Toetsprogramma
    • Toetsmatrix
  • Cocreatie
  • Kwaliteit
    • Kader voor een opleiding
    • Onderwijsspiegel
  • Tools & Practices

Toetsbeleid

Thomas More kiest voor een toetsbeleid dat vorm krijgt op alle niveaus binnen de organisatie. Het is een gedeelde verantwoordelijkheid van de hogeschool, de opleiding en de docenten. 
Principes toetsbeleid
  • Thomas More reikt een toetskader aan waarbinnen opleidingen hun toetsbeleid vorm geven. 
  • De opleiding werkt dit toetskader uit in een toetsplan (toetsprogramma?) dat betrekking heeft op de opleiding als geheel en op de opleidingsonderdelen binnen de opleiding. 
  • De docent/het docententeam van een opleidingsonderdeel maakt in lijn met het toetsplan van de opleiding een toetsschema voor het opleidingsonderdeel.
  • De docent/het docententeam ontwikkelt op basis van het toetsschema kwaliteitsvolle toetsen. Een toets is kwaliteitsvol wanneer elk toetsitem voldoet aan de vooropgestelde kwaliteitseisen. 
Voorwaarden voor slagen van het toetsbeleid
  • De ontwikkeling van een toetsbeleid is altijd maatwerk en een continu proces. Het eigenaarschap ligt bij alle betrokkenen. 
  • De ontwikkeling van een toetsbeleid vereist een doorleefde visie op onderwijs & studenten.
  • Binnen een toetsbeleid is er ruimte voor professionalisering en ondersteuning van medewerkers en opleidingsteams. 

Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.