Bouwstenen opleiding
  • home
  • Thomas More
    • Missie - Visie - Strategie - Waarden >
      • Missie
      • Visie
      • Strategie
      • Waarden
    • Visie op Onderwijs & Studenten >
      • 7 pijlers en aspiraties
    • Visie op Onderwijs & Onderzoek
    • Visie op Onderwijs & Kwaliteit
  • Opleiding
    • Visie van de opleiding >
      • Internationale ontwikkelingen
      • Aanverwante opleidingen
    • Profiel van de afgestudeerde
    • Opleidingsspecifieke leerresultaten en gedragsindicatoren >
      • Domeinspecifieke leerresultaten (DLR)
  • Leeromgeving
    • Ontwerpprincipes >
      • Constructive Alignment als leidend ontwerpprincipe
      • Design for All
      • Community of Inquiry voor blended leeromgevingen
      • Blended leren
      • Evidence based onderwijs
      • Praktijkgebaseerd
      • Multi- en interdisciplinair
      • Talenontwikkelend
    • Opleidingsprogramma >
      • Didactisch concept
      • Rol van de praktijk
      • Vrije keuzeruimte
      • International window
      • Randvoorwaarden
    • Leerresultaten en leerdoelen >
      • Leerresultatenmatrix
    • Leerinhouden >
      • Kennisbasis
      • 21st Century Skills
      • Internationalisering van het curriculum
    • Studiebegeleiding >
      • Studenten helpen elkaar
      • Studiemethodiekbegeleiding
  • Toetsen
    • Principes toetsbeleid
    • Toetskader
    • Toetsprogramma
    • Toetsmatrix
  • Cocreatie
  • Kwaliteit
    • Kader voor een opleiding
    • Onderwijsspiegel
  • Tools & Practices

Thomas More: het kader

Foto
Thomas More wil vooral voorwaardenscheppend zijn voor een goede onderwijspraktijk.
Het beleid berust op zes pijlers, die toelaten dat de professionaliteit van onze medewerkers in het onderwijsproces maximaal kan renderen. Het gaat hier om: een helder kader, gedeeld leiderschap, een feedbackcultuur, informatiedeling, empowerment en ondersteuning.
Foto
De eerste pijler is de aanwezigheid van een helder kader waarbinnen autonomie wordt gegeven. Het speelveld moet duidelijk afgebakend zijn, de doelen goed gekend en goed begrepen. Het is niet de bedoeling dat iedereen zomaar zijn zin doet, los van onze organisatiedoelen, naast of zelfs tegen elkaar. Integendeel, doordat iedereen vanuit verschillende invalshoeken of domeinen aan dezelfde doelen werkt, versterken we elkaar en leren we van elkaar.
Het kader bestaat essentieel uit missie, visie en strategie, de waarden en de visies op onderwijs, onderzoek en kwaliteit.
Deze elementen worden per regio, unit of opleiding verder geconcretiseerd, maar ook daar gaat het om kernachtige doelen en actiepunten. Het kader geldt als richtingwijzer en toetssteen.

Bron: Kritische reflectie, p.34
►
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.