Thomas More: het kader
Thomas More wil vooral voorwaardenscheppend zijn voor een goede onderwijspraktijk.
Het beleid berust op zes pijlers, die toelaten dat de professionaliteit van onze medewerkers in het onderwijsproces maximaal kan renderen. Het gaat hier om: een helder kader, gedeeld leiderschap, een feedbackcultuur, informatiedeling, empowerment en ondersteuning. |
![]() De eerste pijler is de aanwezigheid van een helder kader waarbinnen autonomie wordt gegeven. Het speelveld moet duidelijk afgebakend zijn, de doelen goed gekend en goed begrepen. Het is niet de bedoeling dat iedereen zomaar zijn zin doet, los van onze organisatiedoelen, naast of zelfs tegen elkaar. Integendeel, doordat iedereen vanuit verschillende invalshoeken of domeinen aan dezelfde doelen werkt, versterken we elkaar en leren we van elkaar.
Het kader bestaat essentieel uit missie, visie en strategie, de waarden en de visies op onderwijs, onderzoek en kwaliteit. Deze elementen worden per regio, unit of opleiding verder geconcretiseerd, maar ook daar gaat het om kernachtige doelen en actiepunten. Het kader geldt als richtingwijzer en toetssteen. Bron: Kritische reflectie, p.34
|