Bouwstenen opleiding
  • home
  • Thomas More
    • Missie - Visie - Strategie - Waarden >
      • Missie
      • Visie
      • Strategie
      • Waarden
    • Visie op Onderwijs & Studenten >
      • 7 pijlers en aspiraties
    • Visie op Onderwijs & Onderzoek
    • Visie op Onderwijs & Kwaliteit
  • Opleiding
    • Visie van de opleiding >
      • Internationale ontwikkelingen
      • Aanverwante opleidingen
    • Profiel van de afgestudeerde
    • Opleidingsspecifieke leerresultaten en gedragsindicatoren >
      • Domeinspecifieke leerresultaten (DLR)
  • Leeromgeving
    • Ontwerpprincipes >
      • Constructive Alignment als leidend ontwerpprincipe
      • Design for All
      • Community of Inquiry voor blended leeromgevingen
      • Blended leren
      • Evidence based onderwijs
      • Praktijkgebaseerd
      • Multi- en interdisciplinair
      • Talenontwikkelend
    • Opleidingsprogramma >
      • Didactisch concept
      • Rol van de praktijk
      • Vrije keuzeruimte
      • International window
      • Randvoorwaarden
    • Leerresultaten en leerdoelen >
      • Leerresultatenmatrix
    • Leerinhouden >
      • Kennisbasis
      • 21st Century Skills
      • Internationalisering van het curriculum
    • Studiebegeleiding >
      • Studenten helpen elkaar
      • Studiemethodiekbegeleiding
  • Toetsen
    • Principes toetsbeleid
    • Toetskader
    • Toetsprogramma
    • Toetsmatrix
  • Cocreatie
  • Kwaliteit
    • Kader voor een opleiding
    • Onderwijsspiegel
  • Tools & Practices

Studiebegeleiding

Studiebegeleiding kan je op verschillende manieren realiseren. Het start met te bepalen waar, wanneer en hoe je dat inpast in het opleidingsprogramma.
Een belangrijke en zeer efficiënte manier is de studiebegeleiding in de lessen. Maak een doordachte keuze over:
  • in welk opleidingsonderdeel je welk aspect van de studiebegeleiding integreert; en
  • in welk opleidingsonderdeel je individuele of collectieve feedback geeft.

Studenten kunnen trouwens ook vaak leren van elkaar. Peer Assisted Learning is een beproefde methode om studenten elkaar te laten helpen.

Er bestaan heel wat materialen voor studiemethodiekbegeleiding waarmee studenten zelfstandig aan de slag kunnen.

Zie ook Bouwstenen OPO: feedback en begeleiding
►
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.