Bouwstenen opleiding
  • home
  • Thomas More
    • Missie - Visie - Strategie - Waarden >
      • Missie
      • Visie
      • Strategie
      • Waarden
    • Visie op Onderwijs & Studenten >
      • 7 pijlers en aspiraties
    • Visie op Onderwijs & Onderzoek
    • Visie op Onderwijs & Kwaliteit
  • Opleiding
    • Visie van de opleiding >
      • Internationale ontwikkelingen
      • Aanverwante opleidingen
    • Profiel van de afgestudeerde
    • Opleidingsspecifieke leerresultaten en gedragsindicatoren >
      • Domeinspecifieke leerresultaten (DLR)
  • Leeromgeving
    • Ontwerpprincipes >
      • Constructive Alignment als leidend ontwerpprincipe
      • Design for All
      • Community of Inquiry voor blended leeromgevingen
      • Blended leren
      • Evidence based onderwijs
      • Praktijkgebaseerd
      • Multi- en interdisciplinair
      • Talenontwikkelend
    • Opleidingsprogramma >
      • Didactisch concept
      • Rol van de praktijk
      • Vrije keuzeruimte
      • International window
      • Randvoorwaarden
    • Leerresultaten en leerdoelen >
      • Leerresultatenmatrix
    • Leerinhouden >
      • Kennisbasis
      • 21st Century Skills
      • Internationalisering van het curriculum
    • Studiebegeleiding >
      • Studenten helpen elkaar
      • Studiemethodiekbegeleiding
  • Toetsen
    • Principes toetsbeleid
    • Toetskader
    • Toetsprogramma
    • Toetsmatrix
  • Cocreatie
  • Kwaliteit
    • Kader voor een opleiding
    • Onderwijsspiegel
  • Tools & Practices

Opleidingsspecifieke Leerresultaten en gedragsindicatoren

Vanuit het profiel van de afgestudeerde bepaal je welke domeinspecifieke leerresultaten (DLR's) je wil herformuleren/specificeren in opleidingsspecifieke leerresultaten (OLR's). Indien zinvol voor het profiel van je afgestudeerde, formuleer je extra OLR's. 
De student moet een opleidingsspecifiek leerresultaat pas bereiken op het einde van zijn opleiding. 
Daarom is het belangrijk dat je de leerresultaten vertaalt in duidelijke leerdoelen op meerdere beheersingsniveaus.
Het opleidingsspecifiek leerresultatenkader is het beoogd eindniveau van de opleiding en vormt de basis voor het curriculum. Het bevat alle leerresultaten die men als opleiding wil bereiken.
Onderstaand schema verduidelijkt de relatie tussen DLR's, OLR's, leerdoelen en gedragsindicatoren.
Foto

Foto
Van DLR's naar OLR's: Bachelor Sport en Bewegen
OLR's in niveaus omschreven: Bachelor Journalistiek

►
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.