Piramide van Miller
Onderliggende niveaus vormen steeds het fundament voor de bovenliggende laag. M.a.w. wil men een bepaald niveau beheersen dan zal men eerst het niveau eronder al in een bepaalde mate moeten beheersen.
Knows (niveau M1)
Het onderste niveau wordt gevormd door de kennis waarover een beroepsbeoefenaar moet beschikken om zijn taken uit te kunnen voeren zoals van hem wordt verwacht.
Knows how (niveau M2)
Op het volgende niveau gaat het er om of de beroepsbeoefenaar weet hoe hij die kennis moet gebruiken bij het uitvoeren van zijn probleemoplossende taken.
Shows how (niveau M3)
Op dit derde niveau laat de beroepsbeoefenaar zien dat hij kan handelen in een gesimuleerde omgeving, onder meer op basis van zijn kennis. Het gaat dus om kennen en handelen (cognitie en gedrag).
Does (niveau M4)
Het bovenste niveau in de driehoek betreft het zelfstandig handelen in de complexe praktijk van alledag. Daarbij wordt een beroep gedaan op een geïntegreerd geheel van kennis, vaardigheden, houdingen en persoonlijke eigenschappen.
bron: http://www.gertjanschop.com/modellen/driehoek_van_miller.html
Knows (niveau M1)
Het onderste niveau wordt gevormd door de kennis waarover een beroepsbeoefenaar moet beschikken om zijn taken uit te kunnen voeren zoals van hem wordt verwacht.
Knows how (niveau M2)
Op het volgende niveau gaat het er om of de beroepsbeoefenaar weet hoe hij die kennis moet gebruiken bij het uitvoeren van zijn probleemoplossende taken.
Shows how (niveau M3)
Op dit derde niveau laat de beroepsbeoefenaar zien dat hij kan handelen in een gesimuleerde omgeving, onder meer op basis van zijn kennis. Het gaat dus om kennen en handelen (cognitie en gedrag).
Does (niveau M4)
Het bovenste niveau in de driehoek betreft het zelfstandig handelen in de complexe praktijk van alledag. Daarbij wordt een beroep gedaan op een geïntegreerd geheel van kennis, vaardigheden, houdingen en persoonlijke eigenschappen.
bron: http://www.gertjanschop.com/modellen/driehoek_van_miller.html