Leerresultaten
Aan de basis
van het onderwijs aan Thomas More liggen leerresultaten (‘learning outcomes’).
Leerresultaten drukken uit wat studenten bij het voltooien van een leertraject moeten kennen, begrijpen en kunnen (kennis, vaardigheden en attitudes of een integratie ervan) en hoe zij dat kunnen aantonen (outputgerichte benadering van leren en instructie). Ze staan los van een concrete leercontext (plaats), tijd en kenmerken van de lerenden. Leerresultaten worden studentgecentreerd geformuleerd en zijn toetsbaar. Ze geven aan waartoe de afgestudeerde in staat is.
Leerresultaten zijn gekoppeld aan niveaus van de Vlaamse Kwalificatiestructuur.
Leerresultaten drukken uit wat studenten bij het voltooien van een leertraject moeten kennen, begrijpen en kunnen (kennis, vaardigheden en attitudes of een integratie ervan) en hoe zij dat kunnen aantonen (outputgerichte benadering van leren en instructie). Ze staan los van een concrete leercontext (plaats), tijd en kenmerken van de lerenden. Leerresultaten worden studentgecentreerd geformuleerd en zijn toetsbaar. Ze geven aan waartoe de afgestudeerde in staat is.
Leerresultaten zijn gekoppeld aan niveaus van de Vlaamse Kwalificatiestructuur.