Bouwstenen opleiding
  • home
  • Thomas More
    • Missie - Visie - Strategie - Waarden >
      • Missie
      • Visie
      • Strategie
      • Waarden
    • Visie op Onderwijs & Studenten >
      • 7 pijlers en aspiraties
    • Visie op Onderwijs & Onderzoek
    • Visie op Onderwijs & Kwaliteit
  • Opleiding
    • Visie van de opleiding >
      • Internationale ontwikkelingen
      • Aanverwante opleidingen
    • Profiel van de afgestudeerde
    • Opleidingsspecifieke leerresultaten en gedragsindicatoren >
      • Domeinspecifieke leerresultaten (DLR)
  • Leeromgeving
    • Ontwerpprincipes >
      • Constructive Alignment als leidend ontwerpprincipe
      • Design for All
      • Community of Inquiry voor blended leeromgevingen
      • Blended leren
      • Evidence based onderwijs
      • Praktijkgebaseerd
      • Multi- en interdisciplinair
      • Talenontwikkelend
    • Opleidingsprogramma >
      • Didactisch concept
      • Rol van de praktijk
      • Vrije keuzeruimte
      • International window
      • Randvoorwaarden
    • Leerresultaten en leerdoelen >
      • Leerresultatenmatrix
    • Leerinhouden >
      • Kennisbasis
      • 21st Century Skills
      • Internationalisering van het curriculum
    • Studiebegeleiding >
      • Studenten helpen elkaar
      • Studiemethodiekbegeleiding
  • Toetsen
    • Principes toetsbeleid
    • Toetskader
    • Toetsprogramma
    • Toetsmatrix
  • Cocreatie
  • Kwaliteit
    • Kader voor een opleiding
    • Onderwijsspiegel
  • Tools & Practices

Kwaliteit

Thomas More legt de lat hoog. Het Thomas More-diploma vormt een kwaliteitslabel. Kwaliteit is dus belangrijk en elke opleiding staat zelf in voor het leveren van die kwaliteit. De bouwstenen helpen de opleidingen daarbij door een pad, ontwerpprincipes en tools aan te bieden.
Kwaliteitsvolle opleidingen ontwikkelen in de eerste plaats een duidelijke visie op de opleiding. Vanuit deze visie en een helder profiel van de afgestudeerde formuleert de opleiding de opleidingsspecifieke leerresultaten. Ze doet dit alles in cocreatie met docenten, studenten, het werkveld en onderzoekers.
Het zorgvuldig hanteren en toepassen van constructive alignment als leidend ontwerpprincipe staat mee garant voor de kwaliteit van de opleiding. 
Instrumenten zoals een leerresultatenmatrix en een toetsmatrix ondersteunen de opleiding bij de kwaliteitsvolle invulling van het ontwerp. Ook af en toe ‘over het muurtje kijken’ helpt om de kwaliteit van een opleiding te versterken. De good practices die we opnemen in de bouwstenen zijn daarvoor een goede steun. Je kan ook verder gaan en de opleiding vergelijken met andere opleidingen of organisaties, benchmarken. 

Foto
​Binnen Thomas More werken we aan kwaliteit vanuit de groeispiraal. Dit wil zeggen dat we voortdurend feedback vragen, hierop reflecteren en onze acties aanpassen aan de resultaten van de feedback. Dit alles met een sterke focus op innovatie. 
Thomas More heeft een kader voor een opleiding beschreven. Aan de hand van de hulpvragen uit het kader kan je nagaan of je met de opleiding niveau 6 (Vlaams Kwalificatiekader) haalt en past binnen het algemeen kader van Thomas More.
Om zowel intern als extern de kwaliteit van de opleidingen aan te tonen, organiseert Thomas More een onderwijsaudit. Via de onderwijsaudit bewaakt Thomas More of alle opleidingen aan de kwaliteitsgarantie voldoen.
►
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.