Bouwstenen opleiding
  • home
  • Thomas More
    • Missie - Visie - Strategie - Waarden >
      • Missie
      • Visie
      • Strategie
      • Waarden
    • Visie op Onderwijs & Studenten >
      • 7 pijlers en aspiraties
    • Visie op Onderwijs & Onderzoek
    • Visie op Onderwijs & Kwaliteit
  • Opleiding
    • Visie van de opleiding >
      • Internationale ontwikkelingen
      • Aanverwante opleidingen
    • Profiel van de afgestudeerde
    • Opleidingsspecifieke leerresultaten en gedragsindicatoren >
      • Domeinspecifieke leerresultaten (DLR)
  • Leeromgeving
    • Ontwerpprincipes >
      • Constructive Alignment als leidend ontwerpprincipe
      • Design for All
      • Community of Inquiry voor blended leeromgevingen
      • Blended leren
      • Evidence based onderwijs
      • Praktijkgebaseerd
      • Multi- en interdisciplinair
      • Talenontwikkelend
    • Opleidingsprogramma >
      • Didactisch concept
      • Rol van de praktijk
      • Vrije keuzeruimte
      • International window
      • Randvoorwaarden
    • Leerresultaten en leerdoelen >
      • Leerresultatenmatrix
    • Leerinhouden >
      • Kennisbasis
      • 21st Century Skills
      • Internationalisering van het curriculum
    • Studiebegeleiding >
      • Studenten helpen elkaar
      • Studiemethodiekbegeleiding
  • Toetsen
    • Principes toetsbeleid
    • Toetskader
    • Toetsprogramma
    • Toetsmatrix
  • Cocreatie
  • Kwaliteit
    • Kader voor een opleiding
    • Onderwijsspiegel
  • Tools & Practices

Kader voor een opleiding

Thomas More heeft een kader voor een opleiding beschreven. Aan de hand van de hulpvragen uit het kader kan je nagaan of je met de opleiding niveau 6 (Vlaams Kwalificatiekader) haalt en past binnen het algemeen kader van Thomas More.

Algemeen peilt het kader voor een opleiding ook:
  • of er voldoende reflectief vermogen is en of de opleiding een goed beeld heeft van haar sterke punten en aandachtspunten?
  • welke elementen van de visie op onderwijs en studenten al gerealiseerd zijn.
  • of er voldoende aandacht is voor vernieuwing (inhoud en didactiek).
  • in hoeverre er echt sprake is van cocreatie bij het ontwerp, opzetten en evaluatie van de opleiding (studenten en werkveld).
  • of er voldoende externe gerichtheid is: opvolging evolutie in omgeving (concurrenten, werkveld, maatschappij, nationaal, internationaal)?
Dit kader voor een opleiding is de basis voor de 15 ijkpunten van de onderwijsaudit.
►
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.