International Window
Bedoeling is dat in elke opleiding van Thomas More een International Window structureel verankerd is in het curriculum. Door het ‘International Window’ krijgen studenten de kans binnen het curriculum aan internationale activiteiten deel te nemen.
Het International Window draagt bij tot het realiseren van de mobiliteitsdoelstellingen en doelstellingen m.b.t. het verwerven van internationale en interculturele competenties. Het kan zowel voor studie als voor stage ingezet worden.
Studenten kunnen bijvoorbeeld een vaste periode in het programma benutten om naar het buitenland te gaan en daar een bepaald aantal credits verwerven.
Daarnaast biedt het International Window binnen een opleiding aan inkomende (buitenlandse) studenten de mogelijkheid om credits te verwerven bij Thomas More. Hierbij kan men ervoor kiezen een vakkenpakket in een andere taal aan te bieden. Op die manier kunnen buitenlandse studenten aangetrokken worden. Deze buitenlandse studenten krijgen bij voorkeur ook de mogelijkheid om cursussen Nederlands te volgen en, indien gewenst, ook opleidingsonderdelen in het Nederlands te volgen. Dit ondersteunt de verwerving van de interculturele competenties van deze studenten en verhoogt hun taalkennis.
Het International Window draagt bij tot het realiseren van de mobiliteitsdoelstellingen en doelstellingen m.b.t. het verwerven van internationale en interculturele competenties. Het kan zowel voor studie als voor stage ingezet worden.
Studenten kunnen bijvoorbeeld een vaste periode in het programma benutten om naar het buitenland te gaan en daar een bepaald aantal credits verwerven.
Daarnaast biedt het International Window binnen een opleiding aan inkomende (buitenlandse) studenten de mogelijkheid om credits te verwerven bij Thomas More. Hierbij kan men ervoor kiezen een vakkenpakket in een andere taal aan te bieden. Op die manier kunnen buitenlandse studenten aangetrokken worden. Deze buitenlandse studenten krijgen bij voorkeur ook de mogelijkheid om cursussen Nederlands te volgen en, indien gewenst, ook opleidingsonderdelen in het Nederlands te volgen. Dit ondersteunt de verwerving van de interculturele competenties van deze studenten en verhoogt hun taalkennis.