Bouwstenen opleiding
  • home
  • Thomas More
    • Missie - Visie - Strategie - Waarden >
      • Missie
      • Visie
      • Strategie
      • Waarden
    • Visie op Onderwijs & Studenten >
      • 7 pijlers en aspiraties
    • Visie op Onderwijs & Onderzoek
    • Visie op Onderwijs & Kwaliteit
  • Opleiding
    • Visie van de opleiding >
      • Internationale ontwikkelingen
      • Aanverwante opleidingen
    • Profiel van de afgestudeerde
    • Opleidingsspecifieke leerresultaten en gedragsindicatoren >
      • Domeinspecifieke leerresultaten (DLR)
  • Leeromgeving
    • Ontwerpprincipes >
      • Constructive Alignment als leidend ontwerpprincipe
      • Design for All
      • Community of Inquiry voor blended leeromgevingen
      • Blended leren
      • Evidence based onderwijs
      • Praktijkgebaseerd
      • Multi- en interdisciplinair
      • Talenontwikkelend
    • Opleidingsprogramma >
      • Didactisch concept
      • Rol van de praktijk
      • Vrije keuzeruimte
      • International window
      • Randvoorwaarden
    • Leerresultaten en leerdoelen >
      • Leerresultatenmatrix
    • Leerinhouden >
      • Kennisbasis
      • 21st Century Skills
      • Internationalisering van het curriculum
    • Studiebegeleiding >
      • Studenten helpen elkaar
      • Studiemethodiekbegeleiding
  • Toetsen
    • Principes toetsbeleid
    • Toetskader
    • Toetsprogramma
    • Toetsmatrix
  • Cocreatie
  • Kwaliteit
    • Kader voor een opleiding
    • Onderwijsspiegel
  • Tools & Practices

High Impact Learning that Lasts

"Aan de basis van High Impact Learning that Lasts liggen zeven bouwstenen die het HILL-model vormen. Dit model kwam tot stand op basis van onderzoeksprojecten waarbij de opleiding- en ontwikkelingspraktijken van zowel onderwijs als bedrijfsopleidingen van de voorbije jaren werden doorgelicht."
Uit dit onderzoek blijkt welke bouwstenen bijdragen tot leren met blijvend impact.
Foto
Assessment - as - learning
De bouwstenen van HILL verwijzen naar modellen van competentiegericht leren zoals ze gehanteerd worden in het Hoger Onderwijs in Vlaanderen en Nederland.
"Koenen, Dochy en Berghmans (2015) onderscheiden vier categorieën van implementatie van competentiegericht onderwijs." In deze tabel is een overzicht opgenomen van alle descriptieve hiërarchische categorieën van competentiegericht onderwijs die hogescholen hanteren.
Bemerking hierbij: "Het gebruik van een mix van diverse didactische methoden zal het meest bijdragen aan de leerervaring van de lerende. 'Variation is the key of learning', zei prof. Ference Marton reeds in 1999."
Dochy, F., Berghmans, I., Koenen, A., Segers, M. (2015). Bouwstenen voor High Impact Learning: Het leren van de toekomst in onderwijs en organisaties, p.11,12,15,18.
Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.